2018/1170 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 20/02/2018 tarihli Gönderme Kararında; Başvuran … Belediyesi Kadın Konukevinde kaldığını, buraya yerleşirken kızının cep telefonunun emanete alındığını ve kaybedildiğini, çocuğunun okul kıyafetinin Belediye tarafından alınması gerekirken alınmadığını ve kendi parası ile bunu satın aldığını, kızının kimliğinin bir aydır çıkmadığını, hasta olduklarında refakatçi hizmetinin sağlanmadığını, çocuklarına okula giderlerken servis hizmeti sağlanmadığını, sportif ve kültürel faaliyetlerden yararlanma hususunda eksiklikler olduğunu, görevlilerin bazı davranışlarının rahatsız edici olduğunu ifade ederek bahsettiği eksikliklerin giderilmesini talep etmiştir.

Başvuranın konukevindeki eksiklikleri şikâyet ettiği başvurusunun öncelikle ilgili Belediye ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı yetkilileri tarafından incelenmesi gerektiği anlaşıldığından, ilgili idarelere başvurunun araştırılması ve incelenmesi için Gönderme Kararı verilmiştir. İlgili idarece Kurumumuza gönderilen cevabi yazıda, Kuruluşta kalmakta olan tüm kadınların Belediyeye ait tüm hizmetlerden faydalanabildiği, kuruluşta kalan bütün kadınlar için ihtiyaç doğrultusunda yönlendirme yapıldığı, konukevindeki meslek elemanlarının her bir kadına yönelik olarak risk analizi yaptığı, başvuran kadının kuruluş tarafından sunulan bütün hizmetlere mevzuat dâhilinde erişiminin sağlandığı belirtilmiştir.

© 2018 Kamu Denetçiliği Kurumu